salam

Sabtu, 4 April 2009

Apabila Ahli Parlimen Aku Bercakap

Assalamualaikum malu gile la aku dgn ahli parlimen aku ni bile die cakap pasal budaye cine. Kat bawah ni aku bagi sekali petikan ucapan die:

"Di kawasan saya, saya bukan memenangi hati orang Cina dengan tarian rancak begini.

"Tetapi kita mesti hormat, ini adalah satu kebudayaan orang Cina.

"Di kawasan saya ada 20 peratus pengundi Cina, saya juga pergi ke tokong Cina dan menghadiri majlis pengkebumian orang Cina.

"Saya tahu bagaimana hendak menghormati keluarga orang Cina dan orang mudanya," tegas Zahid, yang juga timbalan pengerusi perhubungan Umno Perak.

Aku nak tanye kat korang,dalam budaye cine ade ke tarian mcm ni ke?:



Yang aku tau dalam budaye cine ade tarian singe,nage ,tarian kipas dan macam2 la dan pakaian pun tak le macam gambar kat atas. yang kat atas ni budaye barat namenye bukan budaye cine.

Kebanyakan tarian cine die pakai baju cheongsam(kalo tak salah aku la..)macam gambar kat bawah ni:



Haru sungguh la ahli parlimen aku ni. selame ni aku respect la jugak(sikit-sikit..)kat ahli parlimen aku ni tapi bile die cakap macam ni dalam majlis makan malam di Kampung Baru Kuala Sepetang - sebuah perkampungan nelayan di DUN Kuala Sepetang dengan amoi buat persembahan pakai baju macam kat sekali tu,rase hormat tu hilang macam ibaratnye sebijik gelas jatuh dari bangunan 13 tingkat pastu stemroll lalu kat atas gelas yang pecah tu pastu gelas yang kene gelek stemroll tu kene tiup angin, macam tu la analoginye yang aku nak gambarkan..

Ahli parlimen aku ni buat muka macam takde ape kat majlis tu.Entah-entah die nak cuci mate sekali kot.Aku rase pengundi kawasan Bagan Datok lepas ni kene fikir balik sama ade ahli parlimen diorang ni masih releven untuk jadi ahli parlimen kawasan Bagan datok. Fikir-fikir la...



Gambar ahli parlimen aku dalam majlis tu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Asma'ul Husna

asma ul husna