salam

Sabtu, 11 April 2009

Pintu Diketuk, Salam Diberi

Assalamualaikum, kali ni aku nak cite sikit ape yang aku dgn member2 aku buat ari khamis kelmarin. Kitaorang sebenarnye pergi serbu budak2 kamsis yang tak pegi kuliah maghrib. emang macam2 ragam yang aku tengok bile ktaorang serbu bilik diorang. Ade yang tengah tidur,buat assignment,main game pendek kate macam la yang diorang buat.Tapi ade sorang mamat tu yang memang aku tak puas hati sebab bile tanye sebab ape tak datang kuliah maghrib, die jawab banyak assignment la, kepale tengah pening la macam2..bile Wan bagi nasihat sikit die kate Wan tegur dengan kasar, padahal bagi aku Wan tak cakap dengan kasar tapi die cakap dengan nada yang tegas je. Sudahnye, kitaorang tinggalkan bilik tu lepas tu pegi bilik2 lain pulak sampai masuk Isyak. Lepas Isyak Dasilah bagitau yang mamat Wan bagi nasihat tapi die kate Wan cakap kasar tu katenye nak Wan datang bilik nak settle perkara ni baik2. Wan cakap kalo nak jumpe datang je kat Pusat Islam die ade je kat situ. Tak lame lepas tu mamat tu pun turun Pusat Islam..Aku dalam Hati cakap boleh pun turun Pusat Islam tadi mase kitaorang datang bilik katenye banyak keje.sanggup pulak tinggalkan keje semata2 nak bertengkar.

aku nak gelak pun ade bile pikr bende ni. Macam2 kerenah orang zaman sekarang..Suruh datang majlis ilmu tak nak, tapi bile bab nak bertengkar, bertikam lidah..nombor 1. Moga2 Allah bagi hidayah-Nya kat mamat ni lepas tu sedar silap die..Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Asma'ul Husna

asma ul husna